Resfeber

Blir alltid sjukt okoncentrerad när jag ska resa någonstans. Kan packa väskan i två dagar utan att komma någon vart och dagarna bara smälter ihop till en rörig massa. Ska iallafall bli sjukt kul att åka ikväll och jag tror att vi kommer få det grymt! Ska ta en masa foton så det blir bildregn här på bloggen på torsdag. Om vi inte har wi-fi på vandrarhemmet så kommer jag inte uppdatera nåt, annars laddar jag nog upp några bilder varje dag.

Sist jag var i Polen bodde jag ju hos en famlilj, de var sjuukt gulliga och snälla och gjorde verkligen allt för att jag skulle trivas. Jag tycker dock att det är ganska jobbigt när människor känner att dem måste göra det så bra som möjligt för mig.. En sak som är skön att slippa är dock toaletten med typ pappdörr med ett stort fönster på så man liksom såg exakt vad personen där inne hade för sig. Samma på duschrumsdörren... Hade ändå velat åka tillbaka till Gubin för att träffa dem. Mamman var så söt och grät när jag skulle åka hem. Hon snackade polska med mig hela tiden och hade värsta inlevelsen, jag fattade ingenting men nickade och log hela tiden så hon bara blev ännu mer exalterad, tills min polack kom och sa att jag inte förstod något. Jag lärde mig ju iallfall en extremt värd mening på polska - "Jestés ogórkiem!" - som betyder, "Du är en gurka!"... Värt! Kan ju alltid komma till användning.


Sådär ska vi bo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0