Onsdagar i mitt hjärta

Imorgon börjar jag 12.50, underbart! Tyvärr var jag tvungen att boka in en körlektion klockan 9.25, men vad tusan. Kan göra bort allt plugg där emellan så att jag kan dra till gymet sen på kvällen istället.

Har varit galet effektiv i eftermiddag, gjort bort lite plugg, bakat 3 plåtar till jobbet (utan att äta av det, mm) och nästan viktigast av allt: Tvättat mina converse. Vi pratade om det på skolan idag och det är ju faktiskt sjukt lätt att få dem att se som nya ut igen.
Kolla bara:

Lånade bilden från google, mina såg ut ungefär sådär fast en aning finare var dem nog. Lyckade rutscha lite i ett lerdike i helgen och imorse när jag kom till skolan upptäckte jag att mina skor hade fått sig en rejäl sväng av leran..

Efter:

Som nya!! Nästan vitare än när jag köpte dem till och med.

Vill ni veta hur man gör? (hört att man kan tvätta dem i maskinen också men det vågar jag inte, är rädd att sulan ska släppa eftersom de är ganska slitna)
Spola upp varmt vatten i en balja/diskho, dränk skorna och häll tvättmedel på dem. Jag använde vanligt pulver och lät det suga in i skorna ordentligt. Sen gnuggade jag de värsta fläckarna med galltvål och sen tog jag en rejäl diskborste och skrubbade som en galning. Haha, ifall ni inte kunde lista ut det själva alltså. Tips från coachen.

Kommentarer
Postat av: Mli - Husägare & barnlängtan ♥

Okej :) Perfekt! Ska nog testa att rengöra mina. Jag vågar inte heller köra i tvättmaskin :P

2011-09-12 @ 22:22:40
URL: http://idamli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0