Kraków

Vi började resan med att övernatta i Sthlm, där käkade vi på Max i några timmar och sedan hängde vi på McDonalds resten av natten. Klockan 03.45 gick bussen till Skavsta och vi var lagomt döda. När vi väl satt på planet som skulle ta oss till Krakow så var vi tvungna att byta plan på grund av tekniska problem. (Tessan, du kan tänka dig hur jag såg ut). Nåväl, tillslut kom vi iallafall fram och åkte typ direkt till saltgruvan.



Jag är inget stort fan av stenar, salt och underjorden så jag var väl inte sådär väldans imponerad.. Att det dessutom var information om deras flera tusen år gamla kungar och så vidare gjorde inte grejen mer intressant. Däremot var det ganska fint där nere ibland, fast mest bara läskigt enligt mig. Allt det där kan dock bero på den obefintliga sömnen natten före.


Köpte världens största glassar utanför saltgruvan

Efter saltgruvan taggade vi till för en lördagkväll i Krakow. Jag blev dock aldrig riktigt taggad och jag tror att alla var hemma innan midnatt. Alldeles för lite sömn och liiiiite för höga förväntningar var nog orsaken.

Dagen efter fick vi sovmorgon ett tag och sedan bar det iväg till Auschwitz, finns väl egentligen inte så mycket att säga om det. Hemskt.





Några skor.. så sjukt.

Efter Auschwitz åkte vi hem och taggade om igen även fast vi i början inte var så muntra. Vi gick ut och åt middag ganska sent och beställde 3-rätters med fri bar för ca 270kr. Billigtbilligt. Efter det var vi rätt så taggade om man säger så och jag hade en riktigt trevlig kväll. Kameran vågade jag dock aldrig ha med ut på kvällen tyvärr!

Dagen efter det shoppade vi typ hela dagen i en sjukt stor galleria.



Kände att jag var tvungen att dokumentera Polens alla modemissar samlade på en enda t-shirt.

Efter shoppingen gjorde vi oss klara för sista utekvällen i Krakow. Vi hade blivit tipsade om ett ställe som hette Kitsch. Där fanns det upphöjda podier med strippstänger osv. Hehe, grymt. Inga bilder på det heller tyvärr(eller det är kanske tur det).

Efter att ha kommit hem kring klockan 5 på morgonen så var det bara att kliva upp klockan 8 för att åka till en polsk skola och sitta med på deras engelskalektioner. Efter det fick vi åka hem och vila ett tag för att sedan gå på en stadsvandring med några elever. Ville skjuta av mig fötterna efter någon minut bara eftersom att vi nästan promenerat 24/7 i 4 dygn.



Här var det tänkt att vi skulle se så nöjda ut som möjligt eftersom att vi hittade en City tour-buss så att vi slapp gå hem efter rundvandringen. Kostade oss ca 20kr och det var så jävla värt att slippa gå. Jag vet inte riktigt hur dem där bak tänkte med posen men, det är vackert.

Sista kvällen tog vi det lugnt och gick ut och åt på en restaurang, min mat var dock sjukt äcklig.. så yoghurt fick bli kvällens käk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0